The general objective of this research is to determine the difference in physical activities according to gender of students in the VII cycle of the I.E. 40474 José Carlos Mariátegui de Mollendo - 2021. The beneficiaries are the students of the VII cycle. The approach was quantitative, descriptive level, with a comparative descriptive research design. For data collection, the structured survey technique was used with a questionnaire with subscales as a research instrument with two items considered five dimensions: physical self-concept, motivation, parental influence, peer influence, and context influence. For the application of the stimulus, a survey was applied that included a questionnaire, worked under the educational paradigm of competences. It was concluded that male students have better Physical Activity than female students, in the I.E. 40474 José Carlos Mariátegui - 2021.
La presente investigación tiene como objetivo general determinar la diferencia de las actividades físicas según género de los estudiantes VII ciclo de la I.E. 40474 José Carlos Mariátegui de Mollendo - 2021. Los beneficiarios son los estudiantes del VII ciclo. El enfoque fue cuantitativo, nivel descriptivo, con el diseño de investigación descriptivo comparativo. Para el recojo de los datos se utilizó la técnica de la encuesta estructurada con un cuestionario con subescalas como instrumento de investigación con dos ítems consideradas cinco dimensiones: auto concepto físico, motivación, influencia de los padres, influencia de los pares e influencia del contexto, Para la aplicación del estímulo se aplicó una encuesta que comprendió de un cuestionario, trabajadas bajo el paradigma educativo de competencias. Se concluyó que los estudiantes del género masculino tienen mejor Actividad Física que las estudiantes del género femenino, en la I.E. 40474 José Carlos Mariátegui – 2021.